Wake me!

God morgon!
Ja jag vet, klockan är 10:30 och det är för sent att säga god morgon. Inte för mig, om jag kliver upp kl 13:00 så är det fortfarande "god morgon" som gäller!
Har haft lite strul med min väckarklocka den senaste tiden. Har en mobil som ska väcka mig, men jag sover rakt igenom den! Eller snarare, jag sträcker mig fram undermedvetet och stänger av den. Vaknar sedan vid 12 och upptäcker att jag håller mobilen i handen. Om den förmodan väcker mig så säger jag till mig själv "bara 5 minuter till" och vaknar vid 12 likaså.

Igår tog jag drastiska steg! Jag satte inte bara på väckarklockan, satt den på 3 gånger! En vid 10.00, nästa vid 10.10 och sist men inte minst 10.15. Alla har tre olika störande ringsignaler som jag absolut hatar. Och så ökade jag volymen så att jag flyger i taket om jag råkade hålla den nära örat.

Som ni nog kan gissa så funkade det! Jag är vaken, fast det tog mig ALLA tre ringsignaler för att kliva upp! Nu måste jag bara komma på något produktivt jag kan göra med dagen..... Hmmm.....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0