Tove - 2008-06-03



Oj! Tänk att jag hade en 4 månaders paus från den senaste Tove sessionen! Jag måste ha haft mycket skolarbete, eller så fotade jag abstrakta bilder.

Den här fotosessionen har jag för mig att Tove frågade om. Hon ville ha några bilder av sin studentklänning. Nej, det är inte studentbilder, mössan saknas som ni ser. Snarare några enkla bilder vi fotograferade i mitt rum. Bara dagsljus och ingen blixt. Fick ha ganska hög ISO så bilderna är ganska korniga.

Den här sessionen blev lite naken. Men jag vill absolut inte kalla det porr! Kvinnans former så vackra, och det är det jag vill förmedla. Jag har än så länge bara fotat en nude shoot, och kan lätt tänka mig fler. Men jag vill verkligen inte ha porriga bilder, utan snarare vackra och sensuella. Fine art som det heter. Om ni förstår skillnaden?

Jag kan se att jag fortfarande inte var vidare bra på retusch, speciellt huden. Men men, man lär sig!




Fotograf / retusch: Rebecka Bergvall
Modell / smink: Tove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0