Tove - 2008-02-22



Tove, Tove, Tove. Tove var nog min första musa. Vi fotograferade flera gånger, var bra vänner och hade hysteriskt roligt ihop! Hon ställde alltid upp på mina galna idéer. Detta är väll det bästa exemplet!

Som några av er vet började jag fotografera abstrakta bilder med målarfärg och stearinljus. Självklart ville jag köra en liknande session med en modell! Jag nämnde idén till Tove och hon var på! Så en dag efter skolan drog vi till gymnastiksalen och låste in oss i ett tomt omklädningsrum. Med oss hade vi en stor flaska svart målarfärg!

Det var hysteriskt kul att kladda ner Tove! Troligen en av de roligaste sessioner jag någonsin har haft! Sedan började fotograferingen. Jag visste redan i början att jag ville ha svartvita bilder med röda läppar. Vi ville inte köra helt naket så det blev trosor och BH.

Retuscheringen är aningen överdriven, men det var så jag ville ha det. Måste säga att jag fortfarande älskar den första bilden! Modell-docka är en av mina svagheter.

Städningen gick faktiskt ganska fort. Vi hade valt ett duschrum med flit eftersom vi tänkte kladda! Men det roligaste på hela dagen var nog när en klass tjejer började banka på dörren mitt  under fotosessionen. De skrek och sparkade på dörren! Vi försökte förklara att rummet var upptaget och att de inte gick att duscha. Till sist drog de med en lärare för att öppna. In kom de arga som bin! Men efter en titt i duschrummet blev det helt tyst. Någon sa typ "Oj då" och sedan gick de alla tyst därifrån. Haha!







Fotograf / retusch: Rebecka Bergvall
Modell / smink: Tove


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0