Lisa & Anna - 2008-01-26



Lisa och Anna och jag! Te, bubbelbad, ansiktsmask, te, promenader, te, powernap och ännu lite te! Lisa och Anna är helt klart mina bästa vänner! De är (eller snarare var) mina grannar och under några år gång sågs vi hela tiden! Lisa är min äldsta vän, vi växte upp tillsammans och under mina mobbade år i skolan var hon min ända vän. Jag och Anna brukade bråka över Lisa som små, men när vi började gymnasiet blev det vi tre! Fan vad jag saknar er! Ni är BÄST!

Men nog med nostalgi! Den här fotosessionen var såklart ett galet påhitt jag hade. Vem vill inte klä upp, sminka och dra ut sin vänner på en järnväg mitt i vintern!? Kläderna och sminket var såklart mitt, och det var en rolig dag vi hade. Lisa och Anna håller dock kanske inte med, det var trots allt januari och kallt ute! I mellan fotograferingarna hade de varma filtar runt om sig. Ska också tillägga att den där järnvägen är några km raksträcka, så vi hade alltid koll på läget långt innan några tåg kom, så oroa er inte!

När det gäller bilderna är jag nöjd. Förvisso kunde jag göra mycket bättre nu, men detta var ett stort steg för mig då. Här kunde jag verkligen uttrycka min stora passion: alternativt mode och kontraster! De två första bilderna var även med i flera av mina utställningar och har till och med blivit publicerade i tidningen FOTO.

Vingarna Lisa har på sig ligger fortfarande i min garderob. Jag kanske borde köra en ny session med dem? De är trots allt jävligt söta!

Oh! Insåg just att det var exakt 3 år sedan denna fotografering var. Det är ju den 26 januari idag med! Nej, nog snack och dags för bilder! Den sista är snarare en "behind the scenes bild".




(Behind the scenes)


Fotograf / retusch / smink: Rebecka Bergvall
Modell: Lisa Malmborg & Anna Bergström


Kommentarer
Postat av: Arathin

Vilka underbara bilder, älskar kontrasterna! Jag skulle också vilja göra en sådan här plåtning någon gång, kontrastälskare som jag är ^^

2011-01-27 @ 11:37:11
URL: http://arathin.soclog.se/p/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0