Jakob - 2008-09-30



Jakob var nog den första killen jag fotograferade seriöst. Ni kanske har märkt att jag håller mig till tjejer? Vet inte varför, men tycker det är roligare att fota tjejer, finns så mycket mer man kan göra då! Hursomhelst! Jakob gick i min klass i gymnasiet (Sam-Kultur) och gick med på att bli mitt marsvin ibland. Jätte trevlig kille och spelar hemskt bra på gitarren!

Vi åkte ut till Alster Herrgård (Karlstad) och fotograferade. Ett jätte fint ställe där jag har fotograferat flera gånger (och kommer troligen gör igen).

Retuschen är väldigt enkel. Killar är jätte svåra att retuschera tycker jag! Jag är osäker på vad man ska fixa till och vad man ska lämna. De ska ju inte ha en sådan babyhud som man ger tjejer. Men jag tycker jag lyckats väldgt bra här! Tänk på att Jakob är min första manliga modell!



Fotograf / retusch: Rebecka Bergvall
Modell: Jakob Jonsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0