Inspiration och ny/gamla bilder på Jenny!

Kan inte sova. Försökte i någon timma men gav helt enkelt upp! Istället har jag glott mig galen på denna hysteriskt vackra bild tagen av Mario Testino! Modellen är givetvis skådespelerskan Anne Hathaway och bilden är publicerad i novemberupplagan av amerikanska Vogue 2010. Jag älskar Marios bilder! Nog därför jag lägger tid och energi på att bläddra igenom tidningen. Jag borde egentligen få panikångest över hur smala och snygga modellerna är. Men det ända jag ser är bilder, otroliga bilder som jag bara dreglar över. Inte pga hur snygg modellen är, utan för hur snyggt det är fotograferat! Rätt ljussättning, vitbalans, vinklar och poser! *Drooool*

Ja.... ehm.....
Som jag sa kunde jag inte somna, utan satte mig här vid datorn istället och började retuschera några bilder. Inspirationen kommer givetvis från Marios bild. Men mina bilder är helt annorlunda och jag drar retuschen åt ett extremt håll. Jag säger bara en sak: Kontraster!

(Bild från Vogue)


(Mina bilder)




Fotograf / retusch: Rebecka Bergvall
Modell / smink: Jenny Wimmerstedt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0