David Eddings

De som känner mig vet att jag älskar att lyssna på ljudböcker! Favorit är Jim Dales version av Harry Potter. Jag är ett totalt Harry Potter freak och läser/lyssnar igenom alla böckerna minst 2 gånger om året. Jag har även lyssnat på lysande exempel som Twilight, Lord of the Rings och Pride and Predjudece. Kan verkligen rekommendera dessa!

Under de senaste 2-3 månaderna har jag dock lyssnat på David Eddings. Anledningen varför det har tagit så lång tid är för att de är 12 böcker! Första serien heter Belgariad, som består av 5 böcker. Efter det kommer Malloreon som också är 5 böcker. Och sist men inte minst har vi Belgarath the Sorcerer och Polgara the Sorceress. Böckerna är fantasy och sägs vara bäst efter Sagan om Ringen. Huvudkaraktären heter Garion och alla böckerna cirkulerar kring hans liv, för han är en ganska speciell pojke. Vill inte säga så mycket om dem, för man måste upptäcka dem själv. Om ni har en massa tid att läsa eller lyssna på ljudbok så tycker jag verkligen att ni borde ge dem en chans! Lägg märket till att jag läser dem på engelska, om ni vill ha dem på svenska heter serien Belgarion.

Nu när jag är klar känns det så tomt. Har lyssnat i flera månader och nu tog det helt plötsligt slut! Man blir lite besviken, t ex när sista Harry Potter boken kom ut, eller sista Sagan om Ringen filmen hade premiär. Man hade följt dem i några år och poff så fanns det inge mer! Ni kanske vet vad jag menar?

Frågan är vad jag ska lyssna på nu.... Har en helt annan serie från Eddings, men den är kortare, så efter det. Ska jag lyssna om Harry Potter? Funderar på att gå igenom några av Charles Dickens böcker. Har ni några bra bok tips kanske?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du inte lyssant/läst Eragon böckerna ännu så kan jag verkligen rekommendera dem! Dock har inte sista boken kommit ut ännu så det kan bli en otrevlig väntan.

Annars så är Outlander - serien av Diana Gabaldon helt otroligt underbar!

2011-01-03 @ 17:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0