Bella - 2008-01-22



Nu ska jag visa mina absolut första seriösa modell- och poträttbilder jag någonsin tog! Året var 2008 och bilderna är tagna den 22 januari. Under den här tiden gick jag årskurs 2 i gymnasiet (Sam-kultur på Sundsta i Karlstad). En av kurserna jag gick var Foto A. Det är faktiskt den ända fotokursen jag tyvärr gick i hela gymnasiet. Jag hade inte väckt det stora fotointresset i tid för att välja media. Hur som helst hade skolan (Tingvalla) en lite skitstudio som vi fick använda. Tro det eller ej, men detta är första och nästan ända gången jag har använt en studio! Med det sagt så tycker jag faktiskt att jag gjorde ett hyfsat bra jobb. Speciellt i åtanken att jag inte hade en aning vad jag höll på med!

Retuscheringen är löjligt dålig, men jag minns hur stolt jag var då! Jag lämnar bilderna som de är så ni kan se att jag faktiskt har utvecklats (hoppas jag)! Vitbalansen är off och varje bild har helt olika färgnyanser. De ser rätt roliga ut tillsammans!

Modellen heter Bella och är en jätte trevlig tjej jag träffade via Tim Sterner. Vi var nog båda nöjda med sessionen, men framför allt var det en rolig dag med en massa blixtar och ombyten! Kan tillägga att studion var i samma rum som de två fotolärarnas kontor. Det blev en väldigt, väldigt underhållande dag!

Sist men inte minst måste jag ju berätta att jag fick MVG i den kursen! Det är lite roligt för jag och den läraren var ingen bra mix precis. Vi bråkade varje lektion! Jag tyckte han var dålig och inte lärde mig nått, plus att jag ville göra alla saker på mitt egna sätt. Det slutade med att vi accepterade varandra. Jag gjorde precis som jag själv ville och fick bra bilder som resultat. Han stod inte i vägen och gav mig till sist MVG  Yeay! Jag lärde mig nog tusen gånger mer via honom, eftersom han var så dålig var man tvungen att ta reda på allt själv. Och tro mig, jag var verkligen värd det MVG!

Nu för lite bilder!






Fotograf / retusch: Rebecka Bergvall
Modell / smink: Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0