Emma - 2009-01-18



Här har vi min andra session med Emma! Den är fotad i Göteborg där hon numera bor. Tror parken hette Kungsparken eller nått (kan ha fel!)? Det blir många bilder att visa för jag har så svårt att välja ut favoriterna! Ändå har jag valt bort mer än hälften. Det tog mitt ett tag att inse att man bara får välja ett fåtal bilder att retuschera. Istället med att slösa tid på "kanske" bilder.

Temat är uppenbarligen viktorianskt. Visst fuskar vi lite med en lack korsett, men man tar vad man har!

Retuschen var från början enkel svartvit. Men efter att Emma tipsade om den här gammaldags sepia färgen provade jag och blev kär! Passar perfekt med en äldre look för dessa bilder.













Fotograf / retusch: Rebecka Bergvall
Modell / smink: Emma Persson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0