Dark side

It's true, I've gone over to the dark side...
Jag har alltid sagt att jag aldrig någonsin ska göra detta! Förlåt Rebecka, but I cant help myself!

Jag har aldrig varit intresserad av mode. Framförallt eftersom jag inte kan passa i något, tänker inte lägga ut tusentalskronor i månaden på kläder och att jag trivs beträffligt i mjukisbyxor! MEN.... Sedan köpte jag ett års prenumeration av amerikanska Vogue. Bilderna är helt fantasiska. Jag tar så mycket inspiration från tidningarna. När jag ser t ex en Dior reklam (mina favoriter) så tänker jag inte "åh vilken snygg tjej, va smal hon är, jag vill se ut som hennes, osv, osv". Nej, jag tänker i banorna som "åh vilken snygg bild, perfekt ljussättning och snygg retusch. Jag undrar vad de använder för blixtar och för kamera, osv, osv". Det är just sådana fotojobb jag vill ha! Jag har långt kvar att gå, men mode- och beautybilder ropar till mig! Jag har inga direkta omöjliga ambitioner att jobba för något så stort som Vouge (även om det vore underbart), men att bara fota reklam- och mode bilder och bli publicerad i tidningar. Göra det man älskar mest! Vi får se hur det blir med min dröm, fråga mig igen om 10 år ;)

Så, nu har vi har faställt att jag går emot alla mina principer och faktiskt har börjat intressera mig av mode. Nu vill jag visa två underbara modevisningar som jag hittade på Voges hemsida.

Den första är "Jean Paul Gaultier Spring 2011". Jag gillar stilen och speciellt stylingen av modellerna. Coolt hår, snyggt smink och den grymma attityden! Favoriten är såklart den svartvita randiga klänningen (som man inte ser ett nr på) och nr 33. Älskar också avslutningen med Can-can dansen!


Näsa video visar "Christian Dior Spring 2011" modevisning. Kan börja med att säga att jag älskar Dior! Deras reklamer i Vogue är bäst i hela tidningen! Måste hitta några bilder att visa er sen!
Det bästa med Diors modevisning är sminket! Känns som jag upprepar mig, men det är så jävla snyggt! Måste prova en fotosession inspirerad av det! Kläderna i början är väll okej, men det är aftonklänningarna som är höjdpunken. Så vackra!


Så nu måste jag fråga er!
Vad tyckte ni? Snygga kläder? För överdrivna, för smala modeller? Tell me!

Kommentarer
Postat av: Arathin

Never underestimate the power of fashion ;) Eller i ditt fall, modefotografi ^^



Själv älskar jag Gaultier, har varit en fan sedan jag var liten. Hans estetik har alltid tilltalat mig, leken med det utmanande och avvikande i kombination med klassiska snitt och knep = noms!



Dior är så klassiskt som man kan komma och jag är en sucker för sådant.



Eftersom jag själv designar kläder så tenderar jag att ignorera modellerna och fokusera på kläderna. Därmed inte sagt att jag inte reagerar när jag ser ett benrangel >_< Jag ser gärna fler modeller med naturliga former på catwalken.

2011-02-02 @ 10:52:02
URL: http://arathin.soclog.se/p/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0